מקרים רבים בהם אנשים רוכשים לעצמם פוליסת ביטוח סיעוד, משלמים בהוראת קבע בכרטיס האשראי ושוכחים מעצם קיומה של הפוליסה, אי שם באחד הקלסרים או המגירות בבית.
אם אי פעם רכשת ביטוח סיעודי, ככל הנראה הצטרפת לאחת או לשתי הפוליסות הקיימות כיום:
- ביטוח סיעודי פרטי, באופן יזום על ידך.
- ביטוח סיעודי דרך קופת החולים בה אתה חבר.
כיצד תוכל לדעת האם ברשותך או ברשות יקירך פוליסת סיעוד – פרטית?
- בדוק בדוחות חיובי האשראי החודשיים ובדפי הבנק המתקבלים בביתך מדי חודש – האם יש שורת חיוב לחברת ביטוח.
- פנה לגורם מקצועי: סוכן ביטוח עמו אתה בקשר במהלך השנים, ו/או למוקד שרות לקוחות של חברות הביטוח.
- בדוק האם ברשותך מכתבי ריכוז שנתיים בהם מידע על התשלומים שנגבו ממך. מכתב זה נשלח מידי שנה למבוטחים.
- בדוק באתר הממשלתי "הר ביטוח" https://harb.cma.gov.il.
כיצד תוכל לדעת האם ברשותך או ברשות יקירך פוליסת סיעוד – של קופת החולים?
עליך להתקשר אל סניף קופת החולים בו אתה חבר, לברר בשלוחת "שירותי משרד" מול מזכירות הסניף.
אפשרות נוספת היא ליצור קשר עם מוקד שרות הלקוחות של קופת החולים בה הנך חבר, ושם תוכל לבדוק האם אתה או יקירך מבוטחים בביטוח סיעודי דרך הקופה.
קופת חולים | חברת הביטוח | טלפון |
כללית | דקלה – הראל | 03-6145555 / 2735 * |
מכבי | כלל | 1-700-505-520 |
מאוחדת | הפניקס | 1-700-706-706 / 3833 * |
לאומית | כלל | 1-800-702-702 |