ביטוח נסיעות לחו"ל

עו"ד יוסי כהן

על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, כ-3.5 מיליון ישראלים טסו לחו"ל בשנת 2016 (כ-1.4 מיליון טסו פעמיים): נסיעות עבודה, טיולים וחופשות, ביקורים משפחתיים ועוד. בקיצור, הישראלים טסים הרבה לחו"ל וזאת עובדה.
לפני היציאה מהארץ חשוב לרכוש פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל שנועדה להבטיח כיסוי הוצאות רפואיות מסוגים שונים, תמורת השתתפות עצמית שידועה מראש מצדו של הנוסע.

בציבור קיימת נטייה לחשוב שביטוח נסיעות לחו"ל הוא ביטוח פשוט וקל, שמדובר על פוליסה קצרת טווח וכמובן האמירה ש"לי זה לא יקרה". חשוב לדעת כי ההפך הוא הנכון – ביטוח נסיעות לחו"ל הוא ביטוח מורכב וחשוב אשר דורש ידע מקצועי וסיוע ברכישתו ואף יותר מכך בעת מימושו.

פוליסה בסיסית אחידה ותוספות של חברות הביטוח

בספטמבר 2017 יצאה לדרכה רפורמה בביטוחי הנסיעות לחו"ל שקבעה, כי כל חברות הביטוח יציעו פוליסה בסיסית זהה בהרכבה, אולם המבוטח יוכל לבקש בתשלום נוסף, כיסויים נוספים שעד היום לא היו כלולים בפוליסה.

הרובד הבסיסי כולל כיסויים להוצאות רפואיות (לרבות בזמן אשפוז), פינוי לבית חולים, הטסת המבוטח לישראל, הריון עד לשבוע ה-12 שאובחן לראשונה בחו"ל, תרופות וטיפול חירום בשיניים, הטסת מלווה למקום האשפוז, הארכת משך שהותו המבוטח בחו"ל מעבר לתקופה שנקבעה בפוליסה בעקבות המקרה הביטוחי, הטסת הגופה.

שני כיסויים שאותם המבוטח יכול לבקש לבטל ובדרך זו להוזיל את הפוליסה שלו: חבות כלפי צד ג' וכיסוי לאיתור וחילוץ.

כיסויים נוספים אותם הנוסע יכול לבקש להוסיף לפוליסת נסיעות חו"ל הינם: כיסוי למקרה של ביטול או קיצור נסיעה, ספורט אתגרי או ספורט חורף, החמרת מצב רפואי קודם, הרחבה להריון מתקדם, כיסוי כבודה, מכשירי טלפון / טאבלט / אופניים /  מחשב, וכן הרחבות נוספות.

תובעים את חברת הביטוח

למרות הרפורמה בביטוחי הנסיעות לחו"ל, במקרים רבים בהם מבוטחים מבקשים לממש את הפוליסה הם עדיין נתקלים ב"מלכודות" שמאפשרות לחברות הביטוח להתחמק מתשלום הפיצוי.

דחיית תביעות בשל "מצב רפואי קודם" היא אחת הסיבות השכיחות, אותה ניתן כאמור לבטח בתשלום נוסף. אלא שבפועל תביעות רבות נדחות גם לאחר רכישת ההרחבה בטענות שונות ומשונות שהעיקרית שבהן היא שהמצב הרפואי הקודם שבוטח כאמור תמורת תשלום נוסף, הוחמר במהלך החצי השנה שקדמה לנסיעה לחו"ל ולפיכך ההרחבה אינה תקפה.

בכל מקרה בו חברת הביטוח דוחה את תביעת המבוטח, אסור להשלים עם הדחייה באופן אבסולוטי. בעזרת ייעוץ משפטי נכון, ניתן להפוך את החלטת החברה המבטחת ולקבל פיצויים.
תביעות בנושא החזר כספי בגין אשפוז חירום, הוצאות רפואיות, קיצור או ביטול נסיעה, פגיעה או נכות שנגרמה בחו"ל, או חלילה מקרה מוות, ועוד – משרדנו ילחם להשיג עבורך מול חברת הביטוח.

למשרד פייל ושות' עשרים שנות ניסיון בהגשת תביעות ביטוח (מכל הסוגים), מאות סיפורי הצלחה, וכן אנו מסייעים ומלווים את הנפגע בכל שלב ושלב בתהליך התביעה.

אם נדחית על ידי חברת הביטוח, רצוי להסתייע בעורך דין בעל ניסיון בתביעות בביטוח שיוכל להפוך את הדחייה – ולהשיג עבורך את הפיצוי.
ליצירת קשר התקשר/י 073-2291380 או לחצ/י כאן.